Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są sprawdzonym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google mamy dostęp do położenia przedsiębiorców z różnych branży. W ten sposób użytkownik może z łatwością wyszukać sklep pełen potrzebnych produktów albo usług. By pojawić się wśród firm w konkretnej lokalizacji należy zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród udostępnionych usług Google trzeba znaleźć funkcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami stworzyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do założenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać podstawowe dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o wszelkie informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, aby wizytówka stała się w pełni aktywna. Posiadając wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje wiele czynników. W głównej mierze duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zazwyczaj kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na wyższy wynik wyszukiwania. Oprócz tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub umieszczona na jej stronie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości udostępnione w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o kolejne tak samo potrzebne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki można wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron WWW). Obok tego należy zapisać kategorie i podkategorie, jakie pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej zakres działań. Ważna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle znaczące jest również uzyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Na przykład informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ wstawiane są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Również opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z tego względu warto się o nie postarać i co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Uzupełnij usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by opisać najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to należy pochylić się nad tą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy dodać swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także umieszczanie zdjęć i filmów. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają dodanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Regularne publikowanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom ciekawych treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej strony internetowej lub skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, pod którym możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług lub innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, blogami, portalami albo pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić odsyłający link. Wartościowy profil linków wyśle Google znak, że warto wyświetlać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej różne interesujące strony. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.