Pojazdy uprzywilejowane – zostań zawodowym kierowcą

Adwokat Toruń - Adwokat sprawy rozwodowe - Adwokat sprawy karne - Adwokat sprawy cywilne - Dobry adwokat Toruń
Adwokat – zawód pełny pasji
21 marca, 2017
Depilacja depilacja za pomocą wosku depilacja w toruniu depilacja rabaty
Wybrać depilację laserową czy depilację woskiem
27 marca, 2017
Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Pojazdy uprzywilejowane – czego można się spodziewać na kursie?

W wielu ośrodkach zajmujących się ulepszaniem metody jazdy możemy znaleźć propozycję szkoleń dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od wielu lat cieszą się dużą popularnością – zarówno te na sanitarki, jak również na pojazdy Straży Granicznej. Nic w tym dziwnego – mamy możliwość po nich natychmiast znaleźć zatrudnienie. Takie kursy mają w głównej mierze przygotować osobę za kierownicą do odpowiedniego reagowania w przeróżnych okolicznościach, nieraz szczególnie wyczerpujących i wyjątkowych. Realizowanie manewrów na drodze, przejeżdżanie z włączonym alarmem przez przecięcia dróg na czerwonym świetle albo naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości oraz niespodziewane zatrzymywanie pojazdu – to zaledwie niektóre z ćwiczeń, które stoją przed kursantami. Zazwyczaj instruktorom szczególnie zależy, ażeby prowadzący opanował łatwość poruszania się pojazdem wówczas, gdy wydaje się to nierealne. Utracenie władzy w każdej minucie może spowodować poważny wypadek. Odbiorcami szkolenia są kierowcy, którzy chcą działać w publicznych firmach zajmujących się ochroną ludzkiego zdrowia i życia, zabezpieczaniem porządku publicznego, dostarczaniem wartości pieniężnych bądź hamowaniem pożarów.

Harmonogram zajęć skupia zatem ćwiczenia realizowane na przeróżnych przestrzeniach: na płytach poślizgowych lub torze szkoleniowym. Kurs początkowy trwa 14 godzin i obejmuje 6 godzin wykładów i 8 godzin ćwiczeń praktycznych. Jakie problemy mają możliwość pojawić się na ćwiczeniach? Po pierwsze z zakresu przepisów ruchu drogowego, zagadnień występowania wypadków na ulicy, psychologii transportu albo metody jazdy w skomplikowanych warunkach. Kurs kończy się bez wątpienia sprawdzianem z części akademickiej i części praktycznej.

Sprawdzian z części akademickiej trwa 25 minut i mieści w sobie 20 pytań w postaci testu. Uczestnik musi koniecznie zaznaczyć dobrze wyłącznie jedną odpowiedź. Korzystny rezultat sprawdzianu możemy zdobyć, jeżeli przynajmniej 16 odpowiedzi jest prawdziwych.

Egzamin z części praktycznej obejmuje przeprowadzenie wybranych manewrów, m in. slalomu lub szybkiego zmniejszania prędkości na zakręcie. Jeżeli kursant niewłaściwie zrobi dwa razy to samo ćwiczenie, osiągnie niekorzystny wynik z sprawdzianu.

Czego wymaga się od kursantów?

Na pierwszym miejscu jest dysponowanie prawem jazdy wybranej kategorii. Oczywiście ktoś, kto chce być kierowcą – konwojentem lub kierowcą samochodu pogotowia ratunkowego, musi obligatoryjnie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem kursu ogólnie rzecz ujmując nie może być więc osoba, która świeżo uzyskała prawo jazdy. Liczba godzin pojedynczego kursu jest dopasowywana do wiedzy i zdolności każdego uczestnika (kurs podstawowy, kurs uzupełniający). Nieodzownym wymogiem jest także ukończenie 21 lat i przedstawienie bieżącego pisma od specjalisty medycyny pracy oraz od psychologa. Potwierdzą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do zatrudnienia w charakterze uprawnionego kierowcy.

Czym zajmuje się psychologia transportu?

Podczas szkolenia wszyscy uczestnicy będą nabywać wiedzę z działu psychologii przewożenia towarów. Na warsztatach zapoznają się z wątkiem stresu, który wyjątkowo dotkliwie wpływa na pracowanie za kierownicą. Jego źródłem mogą być ekstremalnie niekorzystne okoliczności na drodze czy okoliczności życiowe wożonych pacjentów. Wykłady mają za cel ukazać uczestnikom takie trudności, jak: wpływanie temperamentu na podejmowanie decyzji w czasie jazdy, silnego stresu, napojów alkoholowych oraz innych środków oszałamiających na płynność sterowania samochodem.

Psychologia transportu obejmuje elementy psychologii poznawczej, psychologii osobowości, psychologii uzależnień oraz kilkudziesięciu innych dyscyplin. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych w sumie nie będzie wymagana dokładna znajomość wszystkich tematów, ponieważ jest to zadanie studiów podyplomowych. Ostatnio niniejsza dziedzina dynamicznie się rozwija, gdyż bardzo dużo osób z prawem jazdy chce mieć określoną specjalizację, m in. planuje przekazywać wartości pieniężne lub chorych pacjentów do specjalistycznych placówek.

Natomiast z innej strony spora liczba psychologów jest zaciekawionych analizowaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej niezwykle narażonej na napięcia emocjonalne oraz różnorakie inne dolegliwości. Możemy tutaj wymienić choćby za dużą sumę godzin spędzonych w pracy, zredukowane związki z rodziną (u kierowców wykonujących pracę w transporcie zagranicznym) albo wyższe procentowo narażenie utratę zdrowia w wyniku wypadków.

Podział kierowców na grupy

Pierwsza grupa kierowców – tu będą przypisane osoby, które doskonale znają nakazy, mają wyrobione adekwatne nawyki oraz w ogóle nie stwarzają żadnego ryzyka w czasie prowadzenia samochodu. Trenerzy będą opierać się na dwóch pożądanych cechach owych kierowców: umiejętności dostrzegania zagrożeń i na chęci doskonalenia swoich umiejętności.

Druga grupa uczestników – tu zapisani zostaną kierowcy, którzy omyłkowo stwarzają zagrożenie dla innych uczestników drogi. Chcą wyeliminować swoje błędy (mino, że robią ich wiele), planują uczyć się stosownego postępowania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą należeli kierowcy, którzy celowo powodują różne zagrożenia i z pełną świadomością nakłaniają innych do zuchwałych zachowań. Równocześnie zamierzają naprawić swoje braki i wykazują się wolą nauki oraz udoskonalania swoich zdolności.

Jeśli chcesz wiedzieć o wiele więcej, wejdź w link obok – kurs na pojazdy uprzywilejowane cena

Komentarze są wyłączone.