W jakich sprawach pomaga notariusz?

Płaski brzuch odchudzanie toruń modelowanie ciała zabiegi
Płaski brzuch, czyli jak się odchudzać
6 kwietnia, 2017
zawodowy dj dj łódź dj na uroczystości i zabawy
Impreza wszechczasów – zaproszenia, jadłospis i DJ
9 kwietnia, 2017
kancelaria notarialna z Torunia profesjonalny notariusz umowy notariusz sporządzanie dokumentów

kancelaria notarialna z Torunia profesjonalny notariusz umowy notariusz sporządzanie dokumentów

Z jakimi sprawami warto udać się do biura notariusza?

W naszym kraju osoba mająca posadę notariusza zajmuje niezmiernie istotną rolę, bowiem nie jest wyłącznie – jak to się powszechnie powiada – osobą, której mogą zaufać obywatele, ale też kimś, kto znakomicie orientuje się w arkanach prawa. Notariusz jest stąd pracownikiem publicznym – analogicznie jak mundurowy – oraz jego zadaniem jest pamiętanie zawsze o interesach Klienta. Do rejenta zazwyczaj przychodzi się z konkretną sprawą i należy posiadać ze sobą wszelakie potrzebne papiery. Te, jakie będą przez niego opracowane są stosowane jako dokumenty urzędowe oraz mają tzw. moc prawną. Innymi słowy, to co było w nich przez strony zadeklarowane zyskuje ważność. Nic więc dziwnego, że do kancelarii notarialnej obowiązkowo należy zabrać, przykładowo umowy zawarte w bankach, umowę o podziale majątku lub umowę kupna-sprzedaży mieszkania.

Najważniejszym obowiązkiem notariusza jest robienie wszystkiego zgodnie z imperatywami prawa, jednogłośnie z uzyskaną widzą i umiejętnościami. Krótko mówiąc nie może zatem dojść do takiej sytuacji, kiedy notariusz z premedytacją wykorzystuje własnych Klientów wdrażając liczne niedociągnięcia oraz manipulacje. Każdego urzędnika zaufania publicznego dotyczy Kodeks Etyki Zawodowej, jaki odpowiednio podaje to, w jaki sposób notariusze są zobowiązani postępować.

Dokumenty, jakie tworzymy sami, m in. umowę podnajmu mieszkania, zaświadczenie o pełnomocnictwie bądź świadectwa o wręczeniu darowizny, bynajmniej nie są objęte przymusowym poświadczaniem przez notariusza. Zazwyczaj widnieje na nich pieczęć notarialna, jeżeli zależy nam na tym, aby podnieść rangę i uczciwość konkretnego dokumentu. Mówiąc w skrócie mówiąc – w ogóle nie ma takiego zobowiązania, stąd nie powinniśmy niepokoić się o dodatkowe zaświadczenia.

Polskie prawo uwzględnia także te okoliczności, w jakich rejent jest najzwyczajniej w świecie nieunikniony. Są to papiery, które bez jego pieczęci są traktowane za nieważne.

W dalszej części artykułu wpisane zostały wybrane spośród takich dokumentów:

Oświadczenia kupna i odsprzedaży jakichkolwiek nieruchomości – mieszkań, domów wielorodzinnych, działek przeznaczonych pod budowę domu, gruntów rolniczych, działek rekreacyjnych itd.

Przesłanie darowizny, jeśli darowizną jest nieruchomość

Darowizna działki

Małżeńska umowa majątkowa, mianowicie tzw. intercyza

Podział spadku, w przypadku kiedy mieści się w nim dowolna nieruchomość

Dokumenty dla spółek, np. zbycie udziałów

Wyszczególnione powyżej dokumenty muszą posiadać bezwzględnie pieczątki oraz autograf notariusza. Różne inne nie muszą posiadać kształtu aktu notarialnego, wolno sporządzać je w niezależny sposób. Trzeba mieć na uwadze, że wyłącznie umowy zaakceptowane przed notariuszem rzeczywiście są zgodne z prawem.

Jeśli kierujemy swoją uwagę na spółki handlowe, to muszą one zawierać w asyście notariusza, m.in. statuty, dokumenty tyczące się funduszu zakładowego, dokumenty tyczące się objęcia poprzez wspólnika określonej części udziałów.

Przygotowanie umowy w Kancelarii Notarialnej oraz opatrzenie jej pieczątką oraz podpisem notariusza podlega właściwym taksom. Są one dość duże, ale zależą najbardziej od wartości tego, co jest przedmiotem umowy. W przypadku kiedy jakakolwiek osoba planuje odsprzedać posiadłość wartą kilka milionów złotych, wtedy musi koniecznie liczyć się z wysokimi kwotami. Maksymalna taksa jest wyznaczona poprzez Ministra Sprawiedliwości, jednak naprawdę jest ona duża. Notariusze nie są zobowiązani do stawiania największych opłat, a co najważniejsze – rywalizacja pomiędzy kancelariami sama wymusza ich obniżenie. Do notariusza idziemy zwykle w niezwykle istotnych sprawach, zatem tych które wymuszają uwierzytelnienia przez osobę trzecią bądź planujemy przechować pokaźną ilość pieniędzy.

Czy istnieją jeszcze jakieś odpłatności prócz taksy notarialnej?

Oprócz tego, iż notariusz musi uzyskać za własną działalność wynagrodzenie, należy sfinansować podatek, np. od czynności cywilnoprawnych i uregulować opłaty sądowe. Ceny owe są przedstawiane poprzez rejenta adekwatnemu urzędowi skarbowemu albo sądowi. Na wszystkich dokumentach, mamy możliwość dokładnie zweryfikować, co należy zapłacić. Niezwykle często Interesanci telefonują do Kancelarii w Toruniu i chcą ekspresowo pozyskać informacje na temat tego, ile dokładnie wynoszą poszczególne opłaty. Jedynie w wypadku taksy notarialnej jest możliwość negocjacji sumy, bo na różne inne odpłatności osoba pełniąca funkcję notariusza po prostu wcale nie ma wpływu.

Czego nie wolno robić notariuszowi?

Przede wszystkim – notariusze mówiąc w skrócie nie powinni podejmować się prac, które przeszkadzałyby w dowolnym sensie w wypełnianiu funkcji osoby zaufania publicznego. Osoba mająca posadę notariusza w ogóle nie może stąd zajmować się sprzedawaniem czegokolwiek, pośrednictwem (przykładowo w sprzedaży mieszkań) albo poradami w biznesie.

Po drugie – mówiąc w skrócie nie powinien zatrudniać się bez akceptacji izby notarialnej, może to być jednak zawód pracownika uczelni, nauczyciela lub będącego powiązaniem obu.

Po trzecie – pod jedną nazwą czasem może pracować paru notariuszy (przykładowo w formie spółki cywilnej) ale z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jeżeli chcesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w link po prawej stronie – Notariusz Toruń

Komentarze są wyłączone.