Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
22 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
29 lipca, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że Internet daje nam mnóstwo perspektyw w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w w tym konkretnym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości rzecz niezbędna dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym artykule zastanowimy się czym jest marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby móc spokojnie wejść w problematykę związaną z e-marketingiem, powiedzmy sobie na początek co to jest sam marketing. Niemało czytelników utożsamia to z promocją konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Konsumentów. Żeby wcielić plany w życie, należy przypilnować wielu czynników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas trwania procesu, niezbędna będzie systematyczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna forma marketingu – marketing w sieci, zwany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek przenoszą działalność do sieci, żeby skorzystać z atutów internetu i odnaleźć kolejnych Konsumentów. Marketing w sieci to suma tych zabiegów, które kojarzymy z pospolitej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Jeżeli nasze metody będą dobrze funkcjonować, to w takiej sytuacji rozpoznawalność naszej spółki w sieci znacznie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym odbiorem zostanie wypełniony. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line będzie strona www naszej spółki. Wśród podstawowych różnic między tradycyjnym marketingiem, a marketingiem on-line wskazujemy z pewnością rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszego postępowania oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Omawialiśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać sporo profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci może być wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Kontrahentów, ale szczególnie –  zbudowanie z nimi długotrwałych i opierających się na lojalności relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta zwłaszcza na wydawaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Kontrahenta, który zdecyduje się zostać z naszą spółką na stałe. Oczywistym jest, że sporo zależy także od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia musi być dostosowana do jej zamiłowań, praktyk i co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w różnorodnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, ale znacznie większą wagę musimy przykładać do klasy publikowanych przez nas treści. Jeżeli Google oceni je jako wartościowe, to w takiej sytuacji powiększy to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, aby teksty były autorskie i niebanalne. Jak z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w konkretnej dziedzinie, lub też jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w Social Media, jest w stanie znacznie wpłynąć na ewentualnych Odbiorców. W wyborze influencera należy się kierować specjalizacją, w której się obracamy. Gdy chcemy promować sklep z odzieżą, wówczas dobrym pomysłem wydaje się angaż influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W odnalezieniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, żeby przed zatrudnieniem osoby do lansowania Twojej firmy, klarownie wyznaczyć cele i rozważyć jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Zaangażowanie influencera powinno być składnikiem olbrzymiej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo możliwości, ale też mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma przynieść profity. Nasze działania muszą być sumiennie uporządkowane, a później nieustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.