Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
24 czerwca, 2017
Kupujesz dom - co musisz wiedzieć?
Kupujemy dom. O tym należy pamiętać
25 listopada, 2017

W dzisiejszych czasach da się zauważyć, że bez należytego wypromowania strony internetowej, perspektywy na sukces naszej firmy są dość niewielkie. Na szczęście, dzięki rozwojowi technologii, Google stworzyło skomplikowany system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Odbiorców z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo elementów, którymi zajmiemy się w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie danej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z danego kręgu, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – powyżej 95% Klientów szuka w pierwszej kolejności firm i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Powinniśmy zrobić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, bo przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a przeszło 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż bardzo ważną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i dbać o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pomyśleć nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie znaczące jest zrobienie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek przedsiębiorstw, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej wiedzy.

Aby jeszcze podnieść swoje widoki na przekonanie lokalnych Odbiorców, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je uaktualniać. Kolejno tworzymy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy spółki. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy większą liczbę dobrych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Odbiorców oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.