Pozycjonowanie lokalne wizytówek w mapach

Certyfikat kwalifikowany
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Spisujemy testament
7 lutego, 2021

Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez właściwego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na powodzenie naszej działalności są dość niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało skomplikowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do Odbiorców z sąsiedztwa. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, potrzebne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele elementów, które przeanalizujemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące podpowie nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – przeszło 95% Konsumentów poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Należy uczynić wszystko, aby odszukali właśnie naszą firmę, gdyż powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w późniejszym czasie, a powyżej 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, aby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – pilnujmy danych, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące będzie zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do tworzenia wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej wiedzy.

Aby jeszcze zwiększyć swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy periodycznie je uaktualniać. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa zakładu. Jeśli już mamy te elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy większą liczbę dobrych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Nabywców oraz kreowanie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy sposób, na znalezienie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.