Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
13 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
24 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, kiedy idziemy na dyskotekę, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje również home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, zazwyczaj zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego trzeba się postarać, by nasz dom przedstawiał się zniewalająco. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, toteż warto podyskutować ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

W 1972 roku….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, która projektowała wnętrza. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie poszukiwała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby starannie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie niezbędne zabiegi remontowe, uprzątnąć cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego nabywcy jest dużo lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała podziw specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a specjalność zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych tekstów z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także zrozumieli, iż mogą sporo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o dom.

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. Wynikało to z tego, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, widać zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz stworzyła dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli reagować na wyzwania zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko prace ulepszające wygląd mieszkania. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która zwróci uwagę ewentualnego Klienta. Już w czasach wdrażania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może przekonać ewentualnego Kontrahenta do obejrzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że zrobienie odpowiednich obrazów powinno nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że wiele zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak wiele osób zapomina o odruchowych działaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być smród w mieszkaniu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeżeli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić specjalistów z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posesja wyglądała wspaniale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.